Wednesday, October 23, 2013

Tambah Pendapatan Dengan Cara Beli Saham Bank Rakyat

Saham Bank Rakyat

Mungkin ramai yang dah tau pasal saham Bank  Rakyat yang baru dibuka semula baru-baru ini.  Aku terlambat sikit dapat info ni, tapi SYUKUR masih lagi rezeki aku, dapat jugak beli saham Bank Rakyat ni...  hehehe


Petikan dari Utusan Malaysia berkaitan Pengumumam Penambahan Saham Bank Rakyat pada 2/4/11.



Peluang ahli tambah pelaburan

KUALA LUMPUR 1 April - Selepas bertahun-tahun lamanya menunggu, penantian seramai 800,000 ahli Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd. (Bank Rakyat) untuk membuat penambahan pelaburan dipercayai terjawab esok.


Jumlah itu tidak termasuk lebih 50,000 lagi yang diletakkan dalam 'senarai menunggu' untuk menjadi ahli bank tersebut.


Bank Rakyat dikatakan telah mendapat lampu hijau daripada Bank Negara Malaysia (BNM) untuk meningkatkan modal berbayarnya kepada RM500 juta lagi.
Berita lanjut di sini.




Kenapa orang ramai berlumba-lumba untuk membeli saham Bank Rakyat???  Tengoklah, berapa ramai  yang sangat-sangat bersabar menunggu peluang untuk membeli saham bank ini... Sebabnya pulangan dividen yang Bank Rakyat ni bagi memang tinggi, kalau  tak silap antara yang tertinggi di Malaysia.  Tahun 2010, agihan dividen mereka ialah 15%!!!!  Mau tak juling semua mata yang dengar. 



Memandangkan ramai yang nak beli saham ni, ada syarat dan had yang dikenakan.  Bagi setiap ahli baru, mereka cuma boleh membeli 1 unit saham@RM500.00 sahaja.  Kalau ada yang berminat untuk membeli lebih dari 1 unit tu, kene lah isi borang permohonan dulu.  Keutamaan diberikan kepada waiting list yang sedia ada.  Sekiranya permohonan kita diluluskan, Bank Rakyat akan hantar surat.   Cara macam ni barulah adilkan, semua orang boleh merasa beli saham Bank Rakyat.  Kalau takde syarat dan had ni, misti orang-orang yang "ada-ada" tu akan bolot semuanya... heheheh betul tak???

49 comments:

  1. Salam,kepada rakan-rakan pembaca yang sudi mengunjungi bog saya,harap anada dapat memberi sedikit komen.Agar saya tahu anda telah memasukki blog saya.Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. salam... sy memang ada terbaca berkaitan saham bank rakyat ni dan sangat berminat untuk membeli saham tersebut... keuntungan 15% kn.. tp maslahnya saya tataw macam mana proses nak beli saham tersebut.
    so, harapnya saudara dapat membantu saya...

    ReplyDelete
  3. Kepada rakan2 yang berminat untuk melabur dengan saham BR.Mudah saja pergi mana2 kaunter BR,isi borang ahli saham,sediakan rm500 dan Rm5 bayaran masuk,salinan ic dan seeloknya ada buku akaun wadiah BR untuk tujuan pengkreditan bonus akan datang.setelah selesai, anda cuma perlu tunggu jawapan daripada unit keanggotaan BR ibupejabat.Biasanya dalam 2 bulan,selepas itu barulah anda akan diberi no akaun pelaburan.Dah selesai,anda menjadi salah seorang ahli saham BR.Kalau ada duit lebih anda boleh tambah saham ini,tapi leni BR tak buka untuk tambahan saham.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Tak ada had umur 21 ke atas.

      Delete
    2. masih dibuka utk rm500 sahaja.Cubalah...

      Delete
    3. masih dibuka utk rm500 sahaja.Cubalah...

      Delete
    4. klu mcm tu bolehla kita tambah rm500 setiap thn kan

      Delete
  5. Adkh ad had umur yg di letakkn utk melabur saham BR???

    ReplyDelete
  6. da bli da..tp mcm mne men jual beli saham

    ReplyDelete
  7. Assalam... saham BR masih dibuka ke?

    ReplyDelete
  8. Yang rm500 tu memang dibuka untuk semua orang.Ada duit pi la beli,bawa salina ic,buku saving BR dan duit bayaran masuk rm5 dan duit untuk beli saham RM500.....dah beli tunggudalam 1 bulan lebih ,dia org luluskan la.Pastu tahu depan boleh la dividen dan bonus sahamBR>Ok good luck.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum. Saya ada saham BR hendak dijual. Jka berminat boleh emel saya untuk berbincang. helmi_moe@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra betul2 nak jualke? Boleh wsap saya utk bincang 0139791552

      Delete
  10. wah bestlah kalau dapatbeli saham bank rakyat

    ReplyDelete
  11. apa kelebihan saham b.r ni?dividn indah kabar dr rupa..13% je..1tahun bru rm60..klu nk jual balik mcm mana?boleh syer apa kelebihan klu kita masuk saham.ni x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Area putrajaya boleh email phefit3@gmail.com jika berminat untuk jual saham bank rakyat

      Delete
  12. memanglah tk tinggi sangat,kalau nk banding dgn ASB lagi murah dlm 7.5 je setahun,tapi BR boleh beri 13 percent. Cuba saudara beli RM10000 tentu dapat rm1300. Klau rm500 memanglah sikit dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saham Bank Rakyat untuk dijual untuk yang tinggal di sekitar Seberang Jaya sahaja supaya mudah berurusan berminat whatsapp no. 0164532774 Abdullah Hasan

      Delete
    2. Saham Bank Rakyat untuk dijual untuk yang tinggal di sekitar Seberang Jaya sahaja supaya mudah berurusan berminat whatsapp no. 0164532774 Abdullah Hasan

      Delete


    3. Kalau ada nak jual...saya nak beli

      Delete
  13. Area putrajaya boleh email phefit3@gmail.com jika berminat untuk jual saham bank rakyat

    ReplyDelete
  14. beli saham BR ni memang available bila2 je ke? i means dia takde tutup permohonan kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu memang BR buka selalu, maksima rm500 utk yang baru nak beli.saya tak pasti now buka ke tak, cuban tanya kaunter BR.

      Delete
  15. BAYAR CASH. Saya membeli saham anggota BR yang nak jual. RM500 pun saya ambil, lebih pun takpe. Saya bayar cash. Meh jual kat saya naa.. mibmz@yahoo.com

    ReplyDelete
  16. Saya berminat utk membeli saham tuan/puan. Sila email ke zaidhasim@gmail.com

    ReplyDelete
  17. Salam...jika berminat utk menjual saham bank rakyat boleh email saya di phefit3@gmail.com..putrajaya..

    ReplyDelete
  18. Maaf tuan, saya setakat tidak mahu jual saham saya yang ada rm11k.Bahkan saya masih lagi mencari peluang nak tambah,tapi BR tak beri inform. tq

    ReplyDelete
  19. sesiapa berminat jual saham bank rakyat area KL bole contact saya: 0192202176 cik siantan

    ReplyDelete
  20. sesiapa berminat jual saham bank rakyat area Klang/banting bole contact saya: 0123480066 ijal

    ReplyDelete
  21. Salam. Saya berminat membeli saham bank rakyat. Kepada sesiapa yang ingin menjual sila whatapps 0182264819. Area Selangor sahaja.

    ReplyDelete
  22. Salam, sesiapa yang berminat nak beli saham Bank Rakyat, saya ada 70,000 unit nak jual dengan harga RM1.50 jadi RM105,000. Sesiapa berminat boleh hubungi saya di talian 013-2202110 atau email mmunawan@bankrakyat.com.my. Segala urusniaga berlaku dengan 'scure'. Tq.

    ReplyDelete
  23. kena confern dgn unit keanggotaan BR dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah masih berminat untuk beli saham bamk rakyat? Saya ada RM 500 saham BR.

      Delete
  24. Saya nak jual Saham Bank Rakyat RM500.. area Taiping, Perak. Berminat sSila wasap 0125647127. TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi ke saham br, saya betminat nak beli

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  25. Apakah Anda menantikan untuk membeli untuk menyelamatkan nyawa teman-teman dan anggota keluarga.

    Apakah Anda Mempertimbangkan atau ingin menjual ginjal Anda karena kehancuran finansial?


    harga? Ini adalah kesempatan untuk menjual seharga $ 450,000.00 dolar? Kirimi kami pesan

    hari ini secepat mungkin. Saat ini kami menjual dan membeli

    Ginjal. Rumah Sakit kami juga mengkhususkan diri dalam Bedah Ginjal dan Hati dan


    kami saat ini bekerja dengan rumah sakit internasional lainnya untuk


    Beli dan jual ginjal yang sehat, dengan hidup dan bugar


    penyumbang. Kami berlokasi di India, Kanada, Inggris, Pakistan, Cina, Chili Turki,

    USA, Malaysia, Thailand, Columbia, Nigeria dll.


    Jika Anda tertarik menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk melakukannya


    Hubungi kami melalui Email: drscottwilliams0007@gmail.com


    Donor Asli / Jual / Pembeli Diperlukan Anda perlu mengumpulkan uang tunai untuk biaya perawatan kesehatan atau membayar utang atau barang



    Salam pembuka



    DR SCOTT WILLIAMS

    ReplyDelete
  26. Salam Semua,

    Saya berminat untuk beli saham bank rakyat tuan2 & puan2. bayaran CASH segera! kawasan Selangor & KL. tkasih! email saya caplososss@gmail.com atau 017-3862826

    adam

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. Apakah Anda ingin membeli Ginjal atau ingin menjual ginjal Anda?
    Apakah Anda mencari peluang untuk menjual ginjal Anda untuk mendapatkan uang karena gangguan keuangan dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami hari ini dan kami akan menawarkan kepada Anda sejumlah uang untuk Ginjal Anda. Nama saya Dokter Raymond seorang Ahli Nefrologi di rumah sakit klinik UBTH. Klinik kami mengkhususkan diri dalam Bedah Ginjal dan kami juga menangani pembelian dan transplantasi ginjal dengan donor yang hidup. Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia, dan Inggris. Jika Anda tertarik untuk menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk menghubungi kami melalui email. Email: drkennethraymond@gmail.com atau drkennethraymond@outlook.com (Adamfred24@gmail.com) whatsapp +17022133132


    kami menunggu tanggapan mendesak Anda

    drkennethr Salam Hormat


      Dr Raymond.

    ReplyDelete